Opće vs. strukovno obrazovanje: lekcije iz kvazi-eksperimenta u Hrvatskoj


Naručitelj: CERGE-EI - GDN RRC 2016 Regional Research Competition   
Trajanje projekta: 1. siječnja 2016. – 23. prosinca 2016.
Voditelj projekta: Ivan Žilić


Sažetak:   
U radu je ocijenjen utjecaj dodatnog općeg obrazovanja na ishode tržišta rada u posttranzicijskoj Hrvatskoj. Koristeći reformu srednjoškolskog obrazovanja implementiranu 1975./76. i 1977./78. godine kao kvazi-eksperiment zaobiđen je problem selekcije u tip srednje škole. Konkretno, reforma je podijelila srednjoškolsko obrazovanje u dvije faze, što je rezultiralo kasnijem odvajanjem učenika u stručne smjerove, ali i proširenjem općeg kurikuluma. Koristeći dobna pravila za ulazak u osnovnu školu kao i vrijeme implementacije reforme, primijenili smo regresiju diskontinuiteta na Anketu o radnoj snazi 2000. – 2012. Pronašli smo da je reforma, u prosjeku, smanjila vjerojatnost završavanja srednje škole, ali nije promijenila perspektive pojedinaca na tržištu rada.


 

Vrh