OVI za 2017.: Uvjerljiv oporavak tržišta rada

Potražnja za radom za trećinu veća u odnosu na 2016., prestigla i pretkriznu razinu   

OVI je u 2017. godini porastao za 33 posto u odnosu na 2016., što govori u prilog snažnom oporavku potražnje za radom. U odnosu na pretkriznu 2007. godinu ukupan broj online oglasa u 2017. bio je viši za 14 posto, što upućuje na to da je potražnja na hrvatskom tržištu rada veća nego i u najboljim godinama prije krize. 

Iako su se u online oglasima u 2017. i dalje najviše nudili ugovori na određeno (45 posto svih oglasa), broj oglasa koji nude takve ugovore rastao je nešto sporije u usporedbi s oglasima koji nude zapošljavanje na neodređeno, koji su s 39 posto ukupnih oglasa u 2016. došli na udio od 42 posto u 2017. godini. Osim toga, u protekloj je godini bio primjetan i pad broja oglasa koji nude stručno osposobljavanje, koji su sa 6 posto udjela u svim oglasima u 2016. pali na udio od 4 posto u 2017. Ovo govori u prilog stabilnom rastu hrvatskog gospodarstva i povoljnim očekivanjima poslovnog sektora za nadolazeće razdoblje s obzirom na to da su poslodavci sve više spremni zapošljavati radnike za stalno, što nije bio slučaj tijekom krize.   

Među oglasima u 2017., jednako kao i u 2016., dominirala su zanimanja prodavač, konobar, kuhar, vozač i programer, pri čemu je potražnja za programerima rasla po najnižoj stopi (od 18 posto) među spomenutim zanimanjima, čime su oglasi u kojima se traže programeri s četvrtog u 2016. pali na peto mjesto najtraženijih zanimanja u 2017. godini. Osim konstantnog rasta potražnje za zaposlenicima sa srednjom stručnom spremom, u 2017. je primjetan poveći porast potražnje za NKV (za 56 posto) i PKV (za 130 posto) radnicima, dok je potražnja za zaposlenicima s visokom stručnom spremom porasla za manje od 4 posto u odnosu na 2016. Očigledno, sve je izraženija potražnja za radnicima nižih kvalifikacija, o čemu govore i najtraženija zanimanja i tražena razina obrazovanja.

 

Što je OVI?

Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).   

Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.

Vezani dokumenti

Vrh