3. travnja 2024.
OVI indeks zabilježio je pad na godišnjoj razini u sva tri mjeseca prvog tromjesečja, od čega je pad u ožujku bio najveći u posljednjih 37 mjeseci i iznosio je -8,2 posto u odnosu na ožujak prošle godine. U prva tri mjeseca ove godine indeks je tako pao za -5,1 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, što je najveći pad u posljednje tri godine. I prema desezoniranim podacima OVI indeks je u ožujku zabilježio smanjenje od -4,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, što je najveće smanjenje od lipnja prošle godine, dok je desezonirana tromjesečna stopa rasta u odnosu na prethodno tromjesečje iznosila -3 posto, što je najveći pad u posljednjih godinu i pol. Iako je potražnja za radom pala u prvom tromjesečju, ipak je u posljednjih 12 mjeseci desezonirani indeks blago porastao u odnosu na prethodnih 12 mjeseci, i to za 0,1 posto.
Prodavač, konobar, kuhar, skladištar i vozač i dalje su najtraženija zanimanja, jednako kao i prije godinu dana, iako su sva zanimanja osim kuhara u ožujku zabilježila smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini i zajedno doprinijeli padu indeksa s -0,6 postotnih bodova. Kuhari su imali najveći pozitivan doprinos indeksu od 0,2 postotna boda, a učitelji su negativno doprinijeli s čak -2,2 postotna boda, uz programere, informatičare i auto servisere koji su svaki doprinijeli s -0,5 postotnih bodova. I dalje raste udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija (sa 62 na 65,5 posto), dok se istovremeno udio oglasa u kojima se tražila niska kvalifikacija smanjio s 14,5 na 13,9 posto, a udio oglasa u kojima se tražila visoka kvalifikacija pao je s 23,4 na 20,6 posto. Za razliku od prethodnih mjeseci, u ožujku su svi tipovi ugovora imali negativan doprinos ukupnom indeksu, ali najviše ugovori na određeno čiji je broj pao za -13,7 posto u posljednjih godinu dana. Sve četiri geografske regije zabilježile su smanjenje broja oglasa, ali je ono bilo najizraženije u središnjoj Hrvatskoj i u regiji sjeverni Jadran gdje je broj oglasa na godišnjoj razini u ožujku pao za -6,9, odnosno -14,9 posto. U obje izdvojene regije najveći negativan doprinos padu indeksa dogodio se u oglasima u kojima se traži učitelj, dok su oglasi u kojima se traži skladištar u središnjoj Hrvatskoj imali najveći pozitivan doprinos indeksu, a zanimanja kuhara, konobara i hotelijera/ugostitelja u regiji sjeverni Jadran.