4. lipnja 2025.
Pad OVI indeksa nastavio se i peti mjesec zaredom, i to jačim intenzitetom jer je godišnja stopa pada u svibnju iznosila -13,4 naprema -6,3 posto zabilježenih prethodni mjesec. U posljednjih 12 mjeseci prosječna vrijednost indeksa bila je za -4,6 posto manja u odnosu na prethodno usporedivo razdoblje, što je ubrzavanje pada u odnosu na prva četiri mjeseca ove godine. Kumulativno pad od kraja prošle godine iznosi -14,4 posto, a gledano po tromjesečjima, drugo je u minusu za -8,4 posto u odnosu na prvo tromjesečje jer su desezonirane vrijednosti i u travnju i u svibnju bile negativne. Kratkoročni signali s tržišta rada stoga su nepovoljni i upućuju na pad aktivnosti u drugom tromjesečju unatoč tome što nas još očekuju podaci za tekući mjesec.
Prvih pet najtraženijih zanimanja ostalo je isto u odnosu na svibanj prošle godine; prodavač je ostao na poziciji najtraženijeg zanimanja, slijedili su konobar i kuhar koji su zamijenili mjesta, a vozač i skladištar zauzeli su četvrto i peto mjesto. Najveći pozitivan doprinos stopi rasta indeksa u svibnju dali su oglasi za zaposlenike u financijama, medicinske sestre i farmaceute, dok su najveći negativan doprinos imali oglasi za prodavače, kuhare i skladištare, kojima je potražnja u godinu dana zajedno pala za -16,3 posto. Najveći pad na ljestvici najtraženijih zanimanja, i to za devet mjesta, imali su kozmetičari, s 21. na 30. mjesto. Najveći skok na ljestvici najtraženijih zanimanja imali su zidari, koji su se pomaknuli za sedam mjesta gore, odnosno s 28. na 21. mjesto.
Kao i prethodnih mjeseci, udio oglasa u kojima se traži srednja razina obrazovanja smanjuje se te je u svibnju iznosio 63,4 posto, dok se udio oglasa u kojima se traži visoka razina obrazovanja povećao za 1,1 postotni bod. Istovremeno su oglasi u kojima se tražila srednja razina obrazovanja imali najveći negativan doprinos ukupnom broju oglasa, čak -7,6 postotnih bodova. Trend povećanja udjela oglasa u kojima se nudi zaposlenje na neodređeno nastavlja se i dalje nauštrb sezonskog zaposlenja i ugovora na određeno. U svim regijama zabilježen je pad broja oglasa, koji je bio najveći na južnom, -24,3 posto, a najmanji na sjevernom Jadranu, -6,4 posto. Zanimanja koja su imala najveći negativan doprinos stopi pada indeksa u regiji južni Jadran bila su prodavač, kuhar, učitelj, čistač i kozmetičar. Od toga se kod čistača, kuhara i prodavača vidi najveće smanjenje broja oglasa kod ugovora na određeno i sezonskog zapošljavanja, što ide u prilog tezi da već neko vrijeme pratimo pad potražnje putem novih oglasa zbog zaposlenja na neodređeno i smanjenja potrebe za traženjem radnika početkom svake turističke sezone.