Dominantno područje istraživanja u okviru ove teme odnosi se na determinante ponašanja potrošača pri postupku kupnje. Trgovina je u ovim istraživanjima gotovo jedini sektor u kojem se analiziraju odluke potrošača. Osim trgovine pojavljuju se i lanci nabave kao predmeti interesa istraživanja. Radovi iz ovog područja analiziraju kupovno ponašanje potrošača u maloprodavačima u domaćem i stranom vlasništvu u Hrvatskoj.
Također se bave pitanjem modeliranja kupnji s obzirom na utjecaj maloprodajnog miksa i stilovima odlučivanja potrošača. Što se tiče segmentacije kupaca, istraživači na Ekonomskom institutu, Zagreb u velikoj se mjeri usmjeravaju u svojim istraživanjima prema mladima i ženama koji su im često osnova istraživanja. Isto tako kreiraju uzorak u istraživanjima s obzirom na društveno-zemljopisna obilježja. Osim toga, teme koje zanimaju istraživače na Ekonomskom institutu, Zagreb odnose se na analizu kupnji pojedinih proizvoda, npr. prehrambenih proizvoda i odjeće. Pojava novih tehnologija i aplikacija dovodi do toga da se istraživači na Institutu bave i pitanjima zaštite privatnosti u komercijalnom okruženju i temom baza podataka u marketingu, koja se odnosi na korištenje online informacija koje nastaju pri kupnji. Osim navedenih tema naše istraživače u ovom području zanimaju i tržišne marke kao tema kao i pitanje lojalnosti prema markama.