OVI indeks

Ekonomski institut, Zagreb MojPosao logo
Izvor: Ekonomski institut, Zagreb
 

OVI za treći kvartal 2020.: Potražnja za radom manja za 24 posto u odnosu na prošlu godinu 

8. listopada 2020.


OVI indeks za treći kvartal 2020. godine pokazuje da je potražnja za radom bila na 76 posto potražnje u trećem kvartalu 2019. godine. Iako se radi o značajnom padu od 24 posto, u usporedbi s padom u drugom kvartalu, koji je iznosio 53,2 posto, radi se o razmjerno manjem padu. Gledajući na mjesečnoj razini, u rujnu 2020. godine potražnja za radom bila je 27,8 posto manja u odnosu na isti mjesec prošle godine, što je usporedivo s padom u kolovozu, srpnju i lipnju. Ovi podaci ukazuju da, iako se potražnja za radom postepeno opravlja od posljedica pandemije, tržište rada još uvijek nije doseglo svoj puni obujam.
 
Promatrajući tražena zanimanja u trećem kvartalu ove godine, u odnosu na isto razdoblje prošle godine,  relativno se više traži zanimanja koja su vezana uz građevinski sektor, vjerojatno kao posljedica sanacije zagrebačkog potresa. Potražnja za  zidarima narasla je za 68 posto, potražnja za građevinskim radnicima porasla je za  24 posto, dok je potražnja za  inženjerima građevine narasla za 13 posto.  Osim ovih zanimanja, potražnja za profesorima i medicinskim sestrama također je na kvartalnoj razini rasla. Gledajući regionalno, najveći pad potražnje za radom u odnosu treći kvartal 2019. godine prisutan je u jadranskim županijama – oko 30 posto, zatim u  središnjoj Hrvatskoj gdje se bilježi pad od 25 posto, a najmanji kvartalni pad od 8 posto  opažen je u istočnoj Hrvatskoj.


 

Što je OVI?

Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).   

Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.


 
Vrh